Friday 26 November 2010

MusikOFotoAutomaten

Now! – Let’s dance – med Ola and the janglers.

Lite stämning …. visst var det lite stökigt och inte alltid så bra ljud men det var tusan så roligt – då på den tiden när man for runt på helgerna till olika dansställen runt Växjö (som jag växte upp i).

The Streaplers – Blue Bayou – en typisk dansbandslåt med lagom sväng i – på svenska dock. Inte visste jag att Allison Kraus hade sjungit in denna också – glad överraskning. Allison Kraus är en riktig fena på bluegrass, country och fiol. Men bland de bästa är Linda Ronstadts version. Jag ÄLSKAR Blue Bayou. Klart jag också måste ha en länk till Roy Orbisons egen version.

Det blev en liten “utvikare” och det är ju det som är så himla kul med MUSIKOFOTOAUTOMATEN hos Pialotta. Man liksom fastnar i olika slingor i Youtube.

Jag slutar med ytterligare stämning. Precis så var det! Skinnpajer – fart – glädje! Härliga minnen från den tiden. Kan berätta (igen ?) att alla bilarna brukade ställa upp på Oxtorget i Växjö – på given signal – rivstart – och sedan gick bilkaravanen i den ordning bilarna lyckades starta. Musik ur högtalarna förstås. Mycket ELVIS.

Jag önskar alla ungdomar hade fått uppleva en så glad och härlig tid som det tidiga 60-talet var.
--- 

Så här såg jag ut då – den klänningen har varit med om mycket roligt och finns nu hos yngsta dottern. Den var i blå sammet och mamma hade sytt den. Inga djupa urringningar här inte. Han är han med stort H.

3 comments:

Misswhatsit said...

Dom här danslåtarna är klockrena. Härliga att dansa till. Did I tell you är också en utmärkt låt att städa till.:)
Så fina ni var på fotot!
Ha en skön fredagskväll!

Lena said...

Två härliga och dansvänliga låtar. Jerry Williams är en riktig goding. Har gjort så många bra låtar.

Pialotta said...

Dansen var verkligen så roligt när det begav sig .. men nu så gillar jag inte alls direkt dansband .. så kan det bli. Lille Jerry håller än och en riktigt bra låt du valt.. den har man haft mycket roligt med på party mm. Streaplers var oxså mina favoriter. Visst ska vi va glada att vi var med på ljuva 60-talet .. då allting började liksom. Fotot på dig o mannen din.. riktigt tjusigt.. jag har ett liknande på mig och barnens pappa.. "bakom en gran":)

Visst är det kul att sväva ut i musikens virvlar:) Ha en fin helg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...