Friday 21 January 2011

MusikOFotoAutomaten

Jukeboxen/Back to the roots är temat hos PIALOTTA och MusikOFotoAutomaten – jag börjar genast fundera. ELVIS så klart, Fats Domino, ….

Oj jag fick ta bort en del ….. bara två … ups! Egentligen borde jag nog ha Harry Belafonte med Jamaica farewell, Island in the sun och Banana boat samt Fats Domino med Jambalaya och Blueberry HillRött hjärtaElvis sjunger Blueberry Hill.

 

 

Love me warm and tender (live) – Paul Anka
Diana live 1964 – Paul Anka

 

It Keeps Right On A-Hurtin' – ELVIS – It’s now or never.

One night – Elvis – Kiss me quick.

Only the strong – ELVIS Rött hjärta

ELVIS come back 1968 - part 1part 2 – part 3 – part 4 – Bra klipp.

På gång i Budapest:

5 comments:

Monica o Jacob said...

Två godingar, tur att du överlät Fats åt mej;-)
Ha en skön helg;-)

Pialotta said...

Men visst är det riktigt svårt att begränsa.. finns ju hur mycket som helst.. men det kommer fler utmaningar:) Absolut Tillotson.. herre min ge vilken nostalgi:)
Ha de kalas musikaliskt.. riktigt läcker bild på reklamen på bilden:)

"Lillagul" said...

Tjingeling !
Verkar bli en del Elvis i jukeboxen :)
Tur att han gjort många låtar att botanisera bland ;-)
Läckert foto på reklamaffishen !

Fortsatt trevlig helg !

Anni said...

Ibland tror jag att jag är ensam i världen om att inte var så förtjust i Elvis... Dottern min har fått desto mer av den förtjusningen istället ;-)

Lena said...

Elvis, Fats Domino och Paul Anka ja det var artister som spelades mycket hemma hos oss när jag var liten. Riktigt bra artister och härlig musik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...