Friday 14 January 2011

Save the last dance for me

MusikOFotoAutomaten har tema ORIGINAL/COVER denna veckan. Tyvärr går det inte att se “Let’s dance” här i Ungern pgra rättigheter. Jag får vänta tills jag kommer hem igen nästa vecka.

Jag valde danslåten med superstora D.

Save the Last Dance for Me är en sång skriven av Doc Pomus och Mort Shuman som tog upp den till #1 på poplistorna i USA, vilket var gruppens enda #1. I Storbritannien nådde en inspelning av gruppen The Drifters från USA #2 i december 1960.” Wikipedia.

Det är en låt som jag absolut vill dansa med Min Käraste och jag vill INTE att han dansar den med ngn annan. Jag blir som nyförälskad i honom när vi dansar till denna. Känslorna bara väller fram ha ha ha ….

Vilken version gillar ni bäst?

Jerry Lee Lewis – visst är det en positiv överraskning i denna versionen?

Tom Jones (still going strong)

Michael Buble

Ben E King

Paul Anka

The Drifters

Bruce Willis

Emmylou Harris

Dolly Parton

Tina Turner (& Ike)

The Boss :)

 

Speciellt till Pialotta – för du gillade väl Bon Jovi :)

Cliff Richard

The Playtones

Love love love

10 comments:

Pialotta said...

Birgitta, Birgitta lilla.. det var förra veckans Musikuppdrag .. men varför inte länka till veckans musikuppdrag oxså:) Cover/Original.. det var som du kände det på dig;)
Helt underbara vesioner alla på sitt vis, men The Boss är The Boss och Bruce Willis är Bruce Willis.. Bon Jovi.. Mmmmmmm jag njuter. Kan liksom du sitta i timmar och bara leta det ena och det andra på You Tube :)

Härlig fredag till dig kram du sköna:)

Pialotta said...

http://www.youtube.com/watch?v=TzhLstY2i1k&feature=related

Ännu en ;) Gud vad den låten är bra:)))))))/Pialotta

mimmi said...

Den låten gillade jag väldigt mycket .. jag hade nästan glömt bort den låten tills jag såg namnet på den här :)
kram :)

Anonymous said...

Har njutit vid datorn och lyssnat, det tycks vara en låt som många har sjungit.Mycket trevligt.

Monica o Jacob said...

Finns ju en svarslåt med Damita Jo som inte är så dum den heller "I'll Save The Last Dance.
Många sköna tappningar där så klart Jerry Lee blir favorit;-)
Ha en skön helg.

Lena said...

En jättebra låt, och himmel så många versioner av den du hittat. Bruce Willis gillar jag verkligen. han sjunger så bra.

Anni said...

Utan att lyssna VET jag ju att Bruce är bäst, men ok, jag ska lyssna också... ;-)

Anni said...

HA! Jag hade ju rätt...
(å för säkerhets skull skriver jag att jag menar Springsteen, för du hade ju en Bruce till!)

Dollys version var också skön, med sitt sorgliga vibrato, men så dök han upp - han Burt Reynolds... :-(

Mia said...

YES!!! Vilka härliga versioner...alla!

Erik "Semlan" said...

Oj, här var det många versioner på "Save The Last Dance For Me". Bra på olika sätt.
Michael Buble gillar jag, hans sammetsröst och storbandsstil fungerar ofta bra på olika covers.
Bruce Willis hade en period när han gjorde lite av en musikkarriär. Sämre sångröster har jag hört, han är bitvis riktigt duktig. Själv har jag "Under The Boardwalk" som 7" vinylsingel!
Avslöjande video på Bruce Springsteen där det tydligt syns att han har texten som rullar på en tv-skärm framför honom vid scenkanten. Lite fuskhjälp om han skulle komma av sig i texten till någon låt. Intressant!
Kul foto du avslutar inlägget med. Är det ett par cykeltaxi? I vilken stad finns detta cykelpar?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...