Tuesday 15 February 2011

Onsdagstema #44–FOTO lek

Idag har jag verkligen lekt med vatten i diskhon! Det är så rysande kallt ute så det blev korta hundrundor idag. Jag tyckte det var lättare att fånga dropparna med normalobjektivet. Idag fick jag fler bra bilder.

chip_20110215_play1

Den stora droppen tog jag från en annan bild men de två översta hör till från början.

chip_20110215_play2

När min egen mamma var i min ålder ringde hon ofta och var så bekymrad över vad hon skulle hitta på om dagarna. Hon hade svårt att sysselsätta sig.
Mina barn behöver inte bekymra sig ett dugg över det :)
Jag har ju min kamera och datorn!

The Water Planet … The Blue Planet ….

12 comments:

Lena said...

Det verkar kul att fotoleka med vatten! Det kanske får bli min grej idag med. Roliga bilder!

Leena said...

Måste bara prova detta med vattendroppar, verkar jättekul! Du har lyckats bra med både bilden och efterbehandlingarna är fina också.

Bildgatan said...

Mycket vackert och vatten är underbart att "leka" med. Har inte testat det där -ja en gång men det blev fiasko och sedan lade jag ner projektet. Kanske dags att prova igen.

Tycker att din bilder är suveränt läckra.

Jag skrattar när du skriver om sysselsättningsproblem och inte.

Att kameran och datorn skulle bli så viktiga redskap i ens liv. Det är så att tiden istället inte räcker till för allt vi vill hinna, eller hur?

En gång när jag, sambo och yngste sonen med flickvän var nere i hamnen (jag med kamera såklart) tittade han på sambo, skakade lite på huvudet och frågade: -Hur står du ut att var med mamma utomlands, jag skulle inte klara en kvart. =)

Därför tror inte jag att jag heller kommer att få den frågan eller oron över att jag är understimulerad.

Susie på Stjärnarve... said...

Tjusigt!

ormbunke said...

Tjusiga vattenbilder. Det är svårt. Jag har inte k0mmit på den rätta tekniken. Ha de gott. Anita

Monica o Jacob said...

Det här med vatten har jag inte lyckats med, men det kommer.
Snygg blå färg;-)

Ika said...

Härliga blå färger, visst är det kul att leka med vatten :-)

Magdalena said...

Tjusiga vattendroppar visst är det roligt men svårt jag får inte till nån snygg bakgrund när jag gör det.
Men dina bilder är superfina.

Ha en bra onsdag kväll!

Wildhearts said...

Riktigt läckra bilder!

Visst är det tur att man har kameran. Jag brukar säga att med min kamera är jag aldrig ensam :D

Benita said...

Snygg blå färg och fina bilder. Jag borde också prova med att leka med kamera och vattendroppar nån gång.

Pysselfarmor said...

Snygg lek!

Kerstin said...

Snyggt lekt! Jag trodde att det skulle vara svårt, men det var svårare. :) Men efter en himla massa bilder så började jag haja det och jag tror att nästa gång jag testar så kommer det inte att kastas lika många bilder. Hoppas jag i alla fall. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...