Friday 8 April 2011

Instrumentals Rock Classics

MusikOFotoAutomaten 

Kollade på en lista jag hittade över de 100 bästa ….

The Shadows och Apache minns vi ju eller hur?

Vilka rock-musiker har inte inspirerats av denne man!

Ni vet nog vid detta laget att The Big Man är en av mina favoriter. Tyvärr hittar jag inte ngn bra youtubesnutt men denna får duga. Clarence Clemons

Underbart är kort gäller för CCs inlägg i denna instrumentala topplåt – han kommer in efter att minst halva låten spelats så håll ut ;)

TREVLIG HELG!

blom_20110407_viol

Vad sägs om en FOTO trip till Budapest?

7 comments:

Monica o Jacob said...

Apache vilken höjdare inom den instrumentala musiken, dom andra är ju riktiga höjdare och kanske inte gör sej så bra utan
sång ;-);-)
Ha en skön helg;-)

Pialotta said...

Clemons går inte av för hackor.. synd det inte finns helt instrumentalt med honom.
På You Tube hittar man annars det mesta.. finns hur mycket som helst instrumentalt bl.a med U2 :)
Ha de gott .. nu lyssnar jag på den allra störste Bruce :)

http://graceolsson.com/blog said...

Jag tycker inte om rock, men min man älskar rock...Så...jag tittar på tv, dvd och film.
Ha en bra dag, Birgitta
graceolsson.com/blog

Lena said...

Shadows med Apache är ju en instrumental klassiker. Inte igår man hörde den. Sedan Jerry Lee Lewis och Bruce Springsteen...toppen.

Mia said...

Apache....nu blev det en nostalgitripp ska jag säga...härligt det =)

Misswhatsit said...

Härliga låtar och artister. En riktig höjdarskara. The Shadows är mina favoriter.
Gillar din fina vårblomma också.:)
Trevlig helg!

Anni said...

Apache är ren och skär nostalgi - men Clarence... han är ren och skär kärlek!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...