Tuesday 10 May 2011

#56 Utmaning

Onsdagstema 

Ser ni den pyttelilla larven på toppen av strået som jag tror är en Grobladsstängel ?

Eftersom det finns så lite insekter här i Lund – jämfört med i Båstad – så tar jag varje tillfälle som en UTMANING. Först trodde jag det var ett frö som vajade i vinden men det var denna lilla mätarlarv som rörde sig snabbt nedför stängeln.

Bästa bilden blev nog denna ovan. Gissa om det var en UTMANING att få skärpa på krabaten som svängde hit och dit :)

Hann inte ställa om kameran så CA var på med suddig bakgrund.

5 comments:

Pialotta said...

Så sant.. fotoutmaning om något.. ofta tycker jag att man inte ser inkräktarna utan bara växten i kamerarutan .. och blir glatt överraskade då man skyfflar in de på datorn:) Jättefina foton av dig.. jag har lite mer text idag:) Ha de gott:)

Bildgatan said...

Det är en riktig utmaning och ibland när bilder ser ut att ha blivit bra så är det bara sk*t när man laddar ner fotona. Men du har lyckat bra och jag gillar verkligen fotona.

christina said...

Ja, utmaningar är fantastiska och jag är så glad att vara tillbaka här i fotovärlden. Min utmaning är på plats!!

Anonymous said...

Visst är det utmanin att ta fina bilder , men du lyckas oftast, tycker jag.

Mona said...

Det är sannerligen en utmaning att få skärpan rätt när man tar macrobilder. Fin bildserie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...