Sunday 19 June 2011

FOTO dagbok

Idag har jag varit i Stadsparken och kollat 100-årsfirandet med husarer, duv- och ballongsläpp.
Jag har också sorterat bland fotoutmaningar som jag har deltagit i och sorterat bort några. Är inne i en period då jag vill ta nya steg i fotograferandets konst och arbetar hårt på det just nu.
En besvikelse var det att upptäcka att min nya Canon G12 är för ny för mitt PS CS4. Inte fungerade det heller att hämta en gratis converter. Det innebär för mig att det tar längre tid att redigera bilderna och är lite omständligare. Trist minst sagt!
Första bilden jag tog idag på vägen till Stadsparken var denna roliga skylt

Jag hade telelins på min Canon EOS 500D samt min nya Canon G12.
Stiliga var dom husarerna!

Det släpptes 2000 ballonger under seremonin och ett antal duvor.

Ceremonin hölls vid nya caféet så ….
…. scenen var tom förutom på ett kärlekspar och pianisten.

En liten baby väntade snällt i vagnen.
En massa olika aktiviteter erbjöds som trädklättring och kanoting. Kanotingen stressade svanarna märkte jag. De kände sig väldigt obekväma med nya varelser i deras damm.
Aldrig har jag sett en så rak svanhals!

Visst syns det hur stressad den är!
Gick inte att få en bra bild på dessa luringar i blåsten!

1911 – 2011 Stadsparken i Lund.
lund_20110619_park100a

1 comment:

Bildgatan said...

För oss som fotograferar är det lite extra kul med olika aktiviteter, en variation utöver det vanliga.

Jag har ju inte något riktigt PS längre sedan min dator kraschade och jag miste allt, hade fått programmet av en kompis till sonen - hela kittet så jag hade verkligen en "förmögenhet" men nu är allt borta. I alla fall så hade jag elements 8 och när jag köpte en ny kamera för någon vecka sedan så går inte RAW filerna att öppna och inte heller att uppgradera, var tvungen att köpa 9:an och sedan uppgradera. Det funkar men jag hade ju tänkt investera i PS CS5 lite senare, men nu avvaktar jag ett tag - ganska dyrt i inköp som jag inte vet om jag har behov av - jo men det är för dyrt just nu.

Nu till din dag - Du har verkligen fått fota en härlig blandning och jag har inte heller sett en svan med så rak hals, läckert.

Det är kul att läsa så här med text och bild. Kul att du kom på denna fotoutmaning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...