Tuesday 21 June 2011

FOTO dagbok

Often I find it very difficult to choose lighter or darker when making monochrome pictures.
How do you decide? What is your oppinion about bw?
I find my eyes focusing different parts depending on light/dark. In the lighter ones my eyes focus the shadows and in the darker they focus the chair.
Here I like the lighter better. What about you?

Most light above and dark below for bw.

Darkest for bw.

Last one I straightened up a little using the horizontal sitting line in the chair.
Standard for bw.

PHOTO diary

2 comments:

anemonen said...

För egen del gillar jag nog mest de lite mörkare och kontrastrika svartvita bilderna, men sedan tycker jag att de som du visar lite ljusare är vackra de också så jag tror att det beror lite på motivet vilket som är snyggast, vad tror du?

Bildgatan said...

Jag tycker också att det är svårt med svartvita bilder, har verkligen beslutsångest när jag ska konvertera något till svartvitt. Lika här men jag faller nog för ettan och fyran även om jag också gillar de mer kontrastrika.

Det jag känner kan vara att den vita väggen och "vänliga" stolen passar för lite ljusare sättning. Hade du bara visat en så hade ingen funderat hur de hade kunnat se ut i ett annat ljus. =) Men din tanke var ju något helt annat, vi ska kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...