Thursday 23 June 2011

FOTO dagbok

FOTO dagbokPHOTO diary 

Jag är heltokig i detaljer i naturen!

Denna tistel är ett bra gömställe tycker tydligen  vissa. Den har olika “hyrsegäster” varje natt eller är det dag …

macro_20110623_lockespindel2

Idag var det en Lockespindel och igår var det en liten liten vit fjäril.

macro_20110623_lockespindel1

Den gillar att sitta upp och ned … av någon anledning …

macro_20110622_vit1a

Den satt väl skyddad men jag lyckades få fri passage att fotografera.

The whole and a detail … Vad kan då detta vara för en spännande bagge …

Den ser ju inpackad ut … eller är det bara något inpackat som kommit ut … ha ha … och inte alls var så spännande egentligen …

macro_20110623_hjarta1a

Inte har jag tidigare sett dessa korkskruvar inne i Stjärnflockan! Jag blir så “carried away” när jag sitter med mina bilder. Hur är det möjligt att det skapas så mycket invecklat – varför …? Frågorna som poppar upp är många …

macro_20110623_stjarnflocka1a

Jag har aldrig sett en sådan “mosskant” rund en rosblomma förr. Kanske är det en Mossros … ha ha …? Det är faktiskt på riktigt!

Inte såg jag denna lilla krabaten när jag fotograferade! Den ser uräten ut stackarn.

macro_20110623_ros1a

En liten stjärna i rosen – undrar vad det är. Det sitter inte på linsen utan faktiskt på rosen.

Tänk att det fanns en liten vildvuxen Lin planta som tittade ut genom staketet. Bland de vackraste! Söder om Halmstad finns hela fält – det är sommar!

The spider in the  green world ….

macro_20110623_lockespindel3

Från rundan nyss och i tisteln igen …
macro_20110623_tistelbagge

Why not share your thoughts about your photos – Welcome to:

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...