Monday 27 June 2011

FOTO dagbok

När jag fotograferar fjärilar och andra mindre varelser som hela tiden rör sig blir det en utmaning med fokuseringen. Då gäller det att autfokus fungerar bra. Jag tycker inte mitt macro objektiv är lika bra som teleobjektivet i denna del. Dessa bilder är tagna med mitt tele. Canon EF-S 55-250/4,5-5,6 IS  Om objektivet.
(Mitt macro - Sigma EX 105/2,8 DG Macro 1:1 Om objektivet.)

Jag sitter ofta och kollar mina bilder lite närmare för att studera detaljer och innan jag sparar i publiceringsformat brukar jag klippa it någon detalj i 1200x800. Se ovan och nedan.
macro_20110625_fjaril2a
Samma här … nedan tagen ur ovan. Alla bilder är uppklickbara.
macro_20110625_fjaril3a
Fjärilens utbredda vingar ligger så fint över blomman här nedan.

Fjärilen är fotograferad vid Drakamöllan i Skåne. Där finns även Svartfläckig Blåvinge. Jag fick några Blåvingar också. De får komma senare.


My FOTO diary.

1 comment:

Anonymous said...

Wow wow wow and more wow! Vilka vackra bilder!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...