Saturday 9 July 2011

FOTO dagbok

FOTO dagbok 
PHOTO mania 

Jag måste verkligen lära mig att förhålla mig rättvist till mitt MACRO objektiv. Det tar faktiskt bra bilder och dess bokeh är enastående. Sedan att jag inte (gärna) vill använda stativ är ju inte macrots fel.

Ju mindre hjälpmedel jag vill använda desto mer krävs det av mig – så är det bara! Men jag måste säga att jag gillar att kunna zooma och det kan jag inte med mitt macro.

Hur gör man en bild som ska passa till texten? Jag bestämde mig för “riva håret i frustration” - så håret som föll av när jag borstade det idag hamnade på macro bild.

BLOND – kallar jag bilden.


Jag gillar själv denna bilden jättemycket – lika roligt hade jag under tiden den utvecklades i PS.

ursprungsbilden är denna

Nu ska jag bestämma om macrot eller teleobjektivet får följa med på FOTO rundan idag.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...