Monday 12 September 2011

FOTO dagbok

FOTO dagbok 

Idag var en sådan dag när bilderna inte alls blev som jag ville. Inställningarna fungerade inte! Dagen innan var det hur bra som helst. Lite deppigt med dagar som idag när det gäller fotograferandet.

Då behöver jag hitta åtminstone EN bild jag gillar! För att inte känna mig totalt misslyckad.

Denna bilden gillar jag mycket – nog dagens favorit … Originalet först!

pm_20110911_mailbox1original

Det ser lite lustigt ut för jag fotograferade i kvällsljus utan blixt och mot ett skyltfönster. Jag får en känsla av att breven som läggs i lådan vill ut i världen som skymtar i bakgrunden. De bara väntar på att få komma iväg.

pm_20110911_mailbox2sumie

Nu testar jag lite för att se om intrycket förändras. “Sumi-e” ovan får brevlådan att se lite ensam ut och den väntar på sällskap …

pm_20110911_mailbox3morkastreck

Med “mörka streck” ser den ut att ha flyttat sig till New York … där står den bara och ingen bryr sig …

pm_20110911_mailbox4kantlinje

Här har den bara fått en lite förtydligande “kantlinje” och skiljer sig inte så mycket från första bilden.

Nu var ju tanken att pigga upp mig lite med “leken” men den får mig i stället att undra …
- Gillar jag fortfarande bilden lika mycket?

1 comment:

SandyCarlson said...

These are some amazing treatments.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...