Sunday 18 September 2011

Tro hopp kärlek

FOTOTRISS 

art_20110908_mask
Första bilden får symbolisera TRO. Människan har ett behov att hitta något att “tro på”. För den sortens tro finns det ett antal olika religioner. Själv föredrar jag att filosofera om “livets stora frågor”.

people_20110908_gymnaster

De här flickorna uppträdde en kväll på Vörösmarty torg. De HOPPade och snurrade – ja virvlade runt och var ofattbart viga i sina kroppar.

anything_20110901_ring

Denna ringen får symbolisera den fast förankrade KÄRLEKEN. Den eviga KÄRLEKEN.

28 comments:

Axart said...

En fin triss där jag gillar ringen bäst:)

Den slutna ringen.

AX

cat said...

Bra tolkning i alla bilderna, men mest gillar jag den härliga känslan av rörelse i bild nr 2 :)

Linnea said...

Härlig triss Birgitta. Den förankrade ringen, hur kom du på den?
Tack för att du kommenterade hos mig/Linnea

Marie-Louise said...

Vilken härlig triss. Mittenbilden var speciell med sina rörelser som liksom "känns" i bilden.

Åke Blomqvist said...

Fint tolkat! Jag föll för sista bilden, den kan man kalla: Fast förankrad

Annelie Esséus said...

Gillar också andra bilden, så härlig rörelse i den!

Nilla said...

Fint! Ha en bra dag.

judotter said...

Härliga bilder o tolkning.

Anonymous said...

Vad kul att bli överraskad - väntade mig andra motiv.

Leena said...

Fin triss, jag har svårt att välja en favorit. Kanske första bilden, så skimrande och lugn.

Marie said...

Fint tolkat Birgitta.

4U2 said...

Väldigt fin tolkning!

Morten Pedersen said...

Flott variant til temaet.

Pialotta said...

En triss helt i min smak.. väldigt bra illustrerat Birgitta :)

Sivinden said...

Kreativ tolkning! - fint å se et annet trossymbol enn korset også.

Lena said...

Härlig tolkning och fina bilder. Favoriten var den sista.

Kerstin: said...

Härligt med tjejerna som "lever på hoppet". Vilken levande och spännande bild.

Pysselfarmor said...

Fina bilder till din tolkning - gillar mycket!

Nett said...

Fin tolkning av trissen, visst är det så att vi alla måste ha något att tro på, även om man inte är troende religöst. Gillar den slutliga ringen :)

Anonymous said...

Fina bilder och så fint du har tolkat temat, fastnade speciellt för ringen,äkta kärlek är ju stark och hållbar.

Anonymous said...

Snygg triss! Trean tilltalar mig mest - det fanns många sidor i den... :)

Nettan said...

Fin triss. Gillade verkligen sista bilden. Den säger en hel del.

Mimmi said...

Bilder som passade in jätte bra på triss temat :)
kram/Mimmi

Anna tassar in.. said...

Oj så internationellt..jag får ju restlust varje gång jag dansar in hos dig..underbart inspirerande..

Jah Hollis said...

Det var en bra variant på temat.

Bildgatan said...

Här har du fått fram en variationsrik triss och den fast förankrade kärleken -den eviga, finns hos mycket men tyvärr så varierar kanske en del av den genom åren men några består från födseln.

Jag tycker att min egen tro kan förankras i religionen om man går in och bara tar orden och meningen, inte alltid hur människor vill tolka den. Själv filosoferar jag nog mer om ... ja, allt möjligt men vet inte riktigt om de är så stora för andra. =)

Kul med tjejerna som hoppar, kul att testa kameran vid sådana tillfällen.

SigridfraEnget said...

Jättefin tolkning, tycker jag. Ringen är kanske min favorit...

Mariane said...

Ohh Birgitta , Det er et fint Fototriss du har der... Tak for at jeg måtte se det :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...