Friday 21 October 2011

Festligt

Veckans Fönster 

Grattis till 150-de temat!
Jag hittade inget festligt fönster i Lund idag utan dök i stället ned i senaste Budapest-mappen.

art_20111009_EUcolors
Helfestligt tycker jag detta är – en konstutställning om “Europas färger” men i betydelsen konstnärliga uttryck i olika europeiska länder. Finns det egenheter hos i Europas länder? Polen var gästlandet i år. Deák tér där så mycket händer.

shop_20110929_vaci1
Ett av tre fönster som jag fotograferade på Váci och tänkte visa de yngsta barnbarnen. Visst är det lite festligt!?

Hoppas ni alla kära fotoblogvänner får en fin veckohelg!

8 comments:

Mia said...

Visst är det festligt!!! Utan tvekan *L*

Susanne said...

Vad bra du har det som kan leta både i Lund och Budapest efter fönsterbilder. Bäst gillar jag förstås de ungerska för de i Lund har jag redan sett. :)

Cecilia Artista said...

Så intressant med de europeiska fönstren. Kul att se! Och barnbarnen blir nog förtjusta i alla nallar!

Klimakteriehäxan said...

Det nedersta skulle varje unge kalla för en enda fest!

Rajson said...

Livet är en fest och detta är absolut festligt!

Erik "Semlan" said...

Det var ett klart festligt fönster, det understa!
Det kommer barnbarnen att gilla, garanterat. :-)
Önskar dig en fin helg också. :-)

Jah Hollis said...

Det var fint festliga fönster. Och det där med vissa drag i färgerna i olika länder kan man ju undra över.

larans said...

Fina och festliga fönsterbilder. Trevlig Helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...