Tuesday 22 November 2011

Uppkoppling

Onsdagstema 

street_20111120_xmaslight

Här i Budapest är det uppkoppling av julbelysning på var och varannan stolpe – precis som hemma, eller hur?
Bilden ovan fick ta en sväng om PhotoShop för jag hade fotograferat med en vitbalans som gav starkt blå himmel – ville ju inte ha det gråtrista vädret på bild. Man får pigga upp sig med kamerainställningar så gott det går ;)

Ps. Internetuppkopplingen lyckades jag fixa här genom att dra ur alla sladdar och kopplingar och sätta i dem igen. När jag bytte hål för en kontakt fungerade det. Vad glad man blir när man lyckas bemästra tekniken :D

street_20111120_xmaslight_blue
Ursprungsbilden med “volfram” som vitbalans.

Technorati-taggar: ,,,

10 comments:

Mona said...

Tjusig juldekoration även utan belysning. Himla bra att man kan förbättra sina bilder i PS. Själv valde jag att göra min bild i svartvitt för jag tyckte det blev mer effektfullt.

midtlivskrise said...

En veldig vakker uppkoppling du viser her. :o)

SigridfraEnget said...

Det är tid för den sorts uppkoppling nu... Snygg redigering.

ormbunke said...

När det inte funkar här med datorn och TV brukar det hjälpa att dra ut sladdarna och dit igen.Snyggt med julbelysningen och i bättre färg. Ha de gott. Kram. Anita

Nett said...

Tjusig uppkoppling mot kommande advent :)

Anitas Blogg - Malta said...

Ja, nog blev den uppkopplade julbelysningen vackrare med lite färg. Roligt dessutom att kunna mixtra lite med sina fotografier. Du fixade det ju bra med sladdar och kopplingar också :-)

Erik "Semlan" said...

Ser snirkligt och fint ut. :-)
Jodå, nu börjar julbelysningen på allvar.
Bra att du löste kopplingsproblemen. Tänk att det ofta går att lösa genom att stänga av och starta upp igen... och flytta på kontakter. :-)
Jag har en lite annan variant av uppkoppling. ;-)

Anni said...

Här var du! ;-)
Tänk att jag gillade den blå himlen bäst ... Snirkligt och fint!

Pysselfarmor said...

Gillar blåa bilden bäst....ja men så gör man när inget fungerar "restart" av allt....det kan lösa många knutar ;-))

Annemor said...

Det blå var vakkert.
Likte det best :-)
Ha en fin dag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...