Wednesday 23 November 2011

Rings

NF macro 
Photo Mania 

br_20111122_rings1

Man ska ju kunna tvätta diamantringar i whiskey framgångsrikt så lystern kommer fram. Jag lade ett par ringar i ett snapsglas med starksprit för att testa. Det gav resultat kan jag lova.
Här och nedan har jag jobbat med de trista färgerna på ursprungsbilden längst ned.

br_20111122_rings

Jag har fotograferat rakt uppifrån.

br_20111122_rings0

Brunt är inte min favoritfärg precis …. gillar att man kan ändra färg ;)
Lime kan vara en läcker färg. Såg ett par limefärgade kristallglas idag – hur coola som helst.

5 comments:

Photos by Storm said...

Snyggt. I de första bilderna såg det ut som ett öga med långa fransar/Lis

ormbunke said...

Läckert! Men hur vågar du? Färgerna i bild 1 var bäst.Ha de gott. kram. Anita

Lena Börjesson (Liisanantti) said...

Ska jag vara ärlig så tog det till bild 3 innan jag såg vad bilderna föreställde :)
Gillar oxå färgat glas och diamanter!!!

NatureFootstep said...

häftigt! Det hade jag ingen aning om. Men alltid lär man sig något nytt.

Snäckorna fann jag på en strand på NZ. Det är sådana där spiralvridna snäckor son själva huset gått sönder på. Perfekt till ringar. Fanns i många storlekar. :)

Pialotta said...

Intressant att man kan göra det :) Riktigt bra tips då.. Snygga bilder speciellt din etta :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...