Tuesday 27 March 2012

Lunchställe

Onsdagstema #102

Duna Palota i Budapest används bl.a. till konserter och folkdansuppvisningar.

house_20120322_dunapalota

På vardagarna serveras lunchbuffé här.

house_20120322_dunapalota1

I lobbyn möts man av inbjudande soffor på ett fantastiskt golv.

house_20120322_dunapalota2

Nu har trampat denna röda mattan upp till Nador som restaurangen heter.

house_20120322_dunapalota3

Så här ser det ut i lunchrummet. Väldigt inbjudande eller hur?

house_20120322_dunapalota4

Kollar jag upp så syns de mörka träsniderierna och den vackra pampiga lampan.

house_20120322_dunapalota5

Bakom mig finns detta vackra fönster och otroliga trappan.

house_20120322_dunapalota6

Vill man hålla middagstal finns det en balkong för högtidliga tillfällen ;)

house_20120322_dunapalota7

I angränsande rummet finns denna lampan. Hela miljön är ju vacker gammal teaterglans. Hade vi ätit här varje dag hade vi säkert sparat in hela resan. Visst är det otroligt!
Maten är jättegod. Vill man även ha salladsbord och dessertbord kostar det lite extra.



13 comments:

Erik Semlan said...

Väldigt vacker miljö, finns helt klart en tydlig teaterkänsla i lokalerna.
Bra att ni hittat detta ställe för framtida kommande luncher.
Antar att där lunchbuffén intas så njuter teaterbesökare av lite pausdryck och kanske lättare mat på kvällarna.
Har du varit där någon kväll och lyssnat på någon konsert?

Pialotta said...

Lite ovanligt att se en sån här Lunchanrättning.. så vackert, så gammaldags :) Ha de bäst.. snart är du hemmavid igen ..

Pysselfarmor said...

Vacker miljö - ja det är annat än snabbrestaurangerna det!

Lena said...

Vilket otroligt vackert ställe!

Rimkogeren said...

Tak for din kommentar :-)
Dit lunchsställe er ren nostalgi. Pragtfuld fotoserie.

Marit Johansson said...

Vilket ställe, otroligt vackert!
Och snyggt fotat också, ditt lunchställe var ju betydligt mer exklusivt än mitt... :)

Monica o Jacob said...

Vilken härlig lyx;-)härligt att maten är god också;-)

Haha den var bra mångkulturellt matställe:-)

ormbunke said...

Vilket mysigt ställe med gamla anor. Gillar. Ha de gott. Anita

Anonymous said...

Ser ut att vara ett ställe att längta till.

Anni said...

Men vilket otroligt ställe - ojojoj, nu blir jag än mer sugen på en tur till Budapest! Hur ska jag minnas allt fint du visat den dag jag åker dit?

SigridfraEnget said...

Vilket snyggt lunchställe!

llhertz said...

Sagolikt ställe. Där vill jag sitta och bara insupa omgivningarna medan jag njuter av lunchen.
Extra kul att få tips på stjärnställen från dig som kan staden :)

Bildgatan said...

Ja lite annorlunda mot för de lunchställen jag normalt har besökt. =)

När du skriver: -Om vi ätit har varje dag ..., betyder det alltså att det till och med är billigt? En fantastisk miljö.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...