Saturday 1 December 2012

Detaljer

Fototriss #200 – GRATTIS!
Tävling med priser från-klicka 

triss1_20121201_bazilika

Bazilikan – St Stephan Katedralen – är smyckad med många intressanta detaljer.
Här även med människor i tornet.

triss2_20121201_tree

Det är alla de små ljusdetaljerna som gör helheten.

triss3_20121201_xmasmarket

Jag brukar ha ögonen inställda på detaljer – här blev jag förtjust i skylten och ville få med den i övriga julmarknadsflödet.
Kan berätta också att den blå granen står mitt i en isbana där barnen åker skridskor. Runt omkring finns allehanda julmarknadsstånd. Alla hantverkarna måste godkännas för att få deltaga. Inget krimskrams här alltså!
Alla foton från dagens runda.

14 comments:

Marit Johansson said...

Där skulle jag vilja strosa runt med kameran. Kan tänka mig att det finns mycket fint att titta på och köpa.
Kanonfina bilder!

Anna tassar in.. said...

Jag älskar byggnader o tak med detaljer..så mycket arbete det är bakom det brukar jag tänka. Fiiint Birgitta.

Nukke said...

Mittenbilden är mest intressant med vackra linjer av små ljusen !!!

När Annie skriver said...

Åh, så fint! :-)

Lena said...

Jättevackra detaljer i din triss!

Anonymous said...

Snyggt. Man får en insikt i hur stor basilikans torn är när man ser de små människorna högst uppe. Julgranarna är verkligen vackra att se på.

madelein - sexbarnsmamma said...

Justa detaljbilder!!

KajsaLisa said...

Oj oj, det var snygga detaljer.

irene andersson said...

Fint!

Karoleen said...

Vackra bilder! =) Härlig triss!

Anneli - A'la Foto said...

Vackra bilder...mittenbilden är fantastisk!!

Ha en skön vecka!

Ma said...

Fina detaljer i en läcker triss...

Anita - Malta said...

Fina detaljbilder från "ditt" Budapest ;-) Mittenbilden är väldigt speciell. Snygg vinkel där ljusdekorationen är mittpunkten men ändå inte. Ha en trevlig fortsatt vecka önskas från ett blåsigt Malta.

Anonymous said...

Så vackert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...