Thursday 27 January 2011

PHOTO MANIA #9

Denna var häftig att jobba med och se hur olika filter förändrade bilden. Jag har ofta “flow” när jag jobbar med bilder. Det är så kul!

chip_20110126_mO_2


PHOTO MANIA
  Jag har utgått från denna tulpanbild som dubblerats och sedan satts ihop med sin spegelvända bild.
Därefter har jag använt förvrängning med linskorrigering och buktat ut som ett klot.
Sedan skar jag ut en bred rektangel med pytteliten höjd ur den övre tulpandelen. rektangeln kopierades in på samma ställe för att dras ut uppåt.
Sedan slutligen testade jag olika filter och bilden som jag inte trodde någon skulle kunna gissa rätt på har filtret “krom”. Se nedan.
Den sista bilden fick filtret “contékrita” och den övre
Den översta bilden kommer jag inte ihåg – kanske den fick svaga “kantlinjer”.

 

chip_20110126_mO_3

chip_20110126_mO_6

Photo Mania

5 comments:

ormbunke said...

Häftigt jobbat. Ett rätt fick jag iallafall. Jag gissade att du använt chrome.

Elisabeth said...

Vilka härliga bilder. Jugendinspirerat.

Anonymous said...

Gissade på att det var tulpaner, men lite konstigt ser det ut.

Anonymous said...

Du, Birgitta frågade, om jag kan påverka färger då jag använder Glödande kanter - svar, det vet jag inte än.

Anonymous said...

Du frågar om färgen på rosen. Färgen är äkta, har bara beskurit den,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...