Friday 1 July 2011

Country & Bluegrass

Musiktema

Dolly – the QUEEN of country – från hennes Bluegrass collection
To Daddy  … live …

Tre Country Ladies sjunger typisk Bluegrass – kolla länken ty finns ej inbäddad.

Bluegrass med Alison Krauss … Blue and lonesome

Pratar man COUNTRY kan man inte bortse från Hank Williams

Hank Williams jr … äkta glad country …

Tre flugor i en smäll … The Highway men … Loving her was easy … me like :)

En av mina absoluta favoriter … Help me make it …

Visst är dom söta --- J & J …

 

Men ska jag vara ärlig vill jag helst höra låten med endast Chris Kristoferson

Klart man också måste ha med Patsy Cline …

Åh så många som egentligen borde få vara med i detta inlägg – älskar ju country!!!!!

Jag slutar med Emmylou Harris och C’est la vie … för den utstrålar lite den countryanda jag gillar …

I denna låten finns lite av dessa “dragningar” jag älskar i musiken …

En av mina drömmar är att få vara med på countrygalan på Grand ole Opry.

diverse_20110701_boots

4 comments:

Lena said...

Det var en hal massa härliga låtar som man fick gotta sig åt.

Anni said...

Det finns ju gränsland också, mellan country och traditionell amerikansk folkmusik som jag kan gilla. Det beror kanske mest på hur den framförs - tjo och tjim och dansbandsstilen gillar jag inte. Men när Springsteen tog upp Pete Seegers låtar gick det utmärkt, den spelglädjen gillar jag.

Äsch, man kan ju inte gilla allt ;-)

Monica o Jacob said...

Här var det country för hela slanten.
Ha en skön helg;-))))

Erik "Semlan" said...

Här var det fullt med många klassiska countryartister. :-) Så du gillar country, det anade jag inte. Själv är jag nog mer glad i yngre grupper och artister, men klassiker som det mesta här är ju bra, det med.
Jag gillar klippet med det blott fyra år unga som kör "Jambalaya" och spelar dragspel. Härligt!
Fotot på dina stövlar, vi fattar. Du är en fan. Brukar du delta i line dance eller är du med i någon squaredansgrupp?
Under en period "råddade" jag och skötte ljudet åt ett countrygäng. Både uppvisningar och en del lador... det var skoj.
Ha en trevlig helg Birgitta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...