Friday 8 July 2011

Musik i SommarSverige

MusikOFotoAutomaten 

Jag har inte planerat några musikfestivaler i sommar men det kan ju tänkas det blir något andå. Jag var ju tex i Stadsparken när 100 år firades.

Anna-lena Brundin var med vid firandet av Stadsparkens 100-års jubileum. Hon sjöng “je ne regrette riegen” men här av en annan artist som dokumenterats och gått på AXESS en av mina favoritkanaler. Visserligen spelade jag in Anna-Lena med mobilen men det blev inte så bra. Jag glömmer alltid att ta av mobilskyddet så det blir skrapljud.

 

Mitt barnbarn brukar sjunga på Lilla Fiskargatan här i Lund och tjäna ihop en slant. Här lånar hennes kompis gitarren och sjunger en sång.

Här har jag spelat in Mathilda med kameran när hon sjunger “Jävla Gubbe” som jag tror hennes musiklärare skrivit.

2 comments:

Pialotta said...

Det var ju ett annorlunda MusikSverige i Sommartider, men kul inslag .. jag gör oxså ett försök att spela in med mobilen, men det blir inte riktigt vad jag tänkt mig.. det går ju oxså att spela in med kameran.. men jag har bara min lilla med mig vid sånna tillfällen.. drar inte min tunga med mig då.
Ha de gott :)

Erik "Semlan" said...

Anna-Lena Brundin kan ju sjunga, hennes countrymusik är inte dum alls. Säkert sjöng hon "Piaf-låten" bra! :-)
Snyggt porträtt på Anna-Lena!
Ditt barnbarn var ett roligt inslag i "MusikSverige". Värsta kverulantvisan hon framför. ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...