Thursday 18 August 2011

Ándrássy walk

På väg till en myskväll hos Käraste E. Jag passerar Operan till vänster och tar en bild på det tomma fina huset mitt emot. Undrar vad det ska bli där?

andrassy_20110817_1hus

När jag gått över världsarvsgatan Ándrássy tar jag en bild på Operan i dagsljus. Lyckades utan att få en bil i vägen – fantastiskt!

andrassy_20110817_2opera1

Passerar GUCCI-huset med de vackra statyerna som inramar ingången. De gillar jag och tänker på en väggplansch jag hade i ungdomen med liknande kvinnor som bar upp stora byggnader – med texten “Nu går vi …”. Den gillade jag :)

andrassy_20110817_3gucci

Undrar vad som händer om de bara traskar iväg ….?
Nu är jag på hemväg efter ett antal timmar när vi suttit ute i ljumma kvällen och ätit gott och snackat mycket. Kvinnorna från andra hållet och de står ju kvar tryggt.

andrassy_20110817_4cavalli

Modet då? Ja undrar ni över höstmodet så blir det så här. Hatten tycker jag är OK. Ska kolla priset någon dag.

andrassy_20110817_5mode

Operan i kvällsljuset och sena natten. Innan jag går över Ándrássy så bara måste jag ju ta ett foto av ….

andrassy_20110817_6opera2

…. skatarna som tränar på trottoaren. Tre är de. En är “lärare”.

andrassy_20110817_7skater

I denna delen är det tyst och stilla. Operan till höger. Inte en kotte syns här. Snart är jag hemma.

andrassy_20110817_8opera3

Då ska Milton och jag ta en sista kvällsrunda. Han har varit hemma och vill nog ut nu.
Snart kommer kvällspromenaden runt 24-snåret.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...