Thursday 25 August 2011

FOTO dagbok

Denna bilden blev jag jättenöjd med avseende perspektivet underifrån. Det var mörkt ute och jag använde blixten här. ISO 800. Ju högre ISO desto längre räcker blixten.
staty_20110824_pelarwoman
Jag gillar faktiskt också hur blixten skapar olika nyanser på det som egentligen har samma. Det blir liksom nivåanpassat här.
Jag tror det är GUCCI som har dessa kvinnopelare medan Emporio Armani har manspelare – båda ligger på Ándrássy – världsarvgatan.
staty_20110824_pelarman1
Här blir det en helt annan effekt av blixten. Medan nästa blir som första bilden.
staty_20110824_pelarman2
Pelardamerna sett från pelarkillarnas håll - i sin miljö.
staty_20110824_pelarwomen
Eftersom jag är ute på kvällarna blir det mycket testande med ISO – blixt eller utan blixt. Metall blir ofta bra i blixt. Jag gillar inte när det blir kornigt – brus.

Don’t forget to check …..
Håll koll på …..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...