Tuesday 29 January 2013

Oförglömligt

Onsdagstema #146

Since 21April2010

Ja som sagt har jag scannat lite gamla bilder och nu ska ni få se bilden på min favoritplats i barndomen. Jag vistades väldigt mycket hos min faster och farbror på landet. Och jag älskade livet där.
Det var en skogsgård i Småland - den hette GRÄVLINGTÅNGE. Det var då det 50-60-70-talet
Den stora ladugården syns längst bort. Den "riktiga" mangårdsbyggnaden låg bakom ladugården men förstördes i början av 1900-talet. Denna lilla stuga är egentligen skomakarbostället som hörde till.
Jag har forskat lite på gården - spännande - kolla här.

Oförglömliga, rika och mycket speciella är mina idel ljusa minnen från denna ljuvliga plats på jorden.




13 comments:

Eva Trillian said...

Det finns inte mycket som är skönare än goda minnen från barndomen :) Av någon anledning var somrarna soligare och man gick alltid barfota! ;)
Så härligt att ha foton för att förstärka alla minnen!

Annemor said...

Deilig med gode minner fra barndommen. De setter sine uforglemmelige spor.
Ha en fin dag.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2013/01/30/uforglemmelig-musikk/

amo sin blogg said...

Godt å ha fine barndomsminner og sjå tilbake på :)
Det er ein betydeleg arv.

Ynskjer deg ein fin dag !
Anne-Mari

Anonymous said...

Det finns inget så underbart som gamla fina minnen från barndomen. Kul att du visar bilder och berättar.

Violen said...

Intressant med bilder som inte är purfärska! Ännu mer intressant med en berättelse om oförglömliga minnen kopplade till bilderna! Minnen för livet!

agnetha said...

Riktigt roligt med bilder från "förr". Man blir så nostalgisk :) Detta med att släktforska är väldigt intressant. jag har funderar många gånger på om jag inte skulle anmäla mig till en nybörjar kurs. Så att man fick lite tips på hur man går till väga. Jag har börjat i lite skala nu med att skriva ner allt vad mina "levande" släktingar kan berätta om "förr". Samt att skriva bak på alla gamla foton vilka personerna är. Den dagen jag inte finns mer kan det ju finnas någon som undrar vilka det är.

B i r g i t t a said...

Vilken fantastisk resa jag fick när jag surfade runt bland era bidrag!!!!
Tack för att ni delar med er!

Monica said...

Ljuvligt, påminner om somrarna hos mormor och morfar härliga problemfria tider;-)
Ha en skön kväll

Stare Ström said...

Vilka fina bilder av den gamla stugan och miljön. Gör sig fint i svartvitt.

anemonen said...

Jag har kommenterar på släktsidan.

llh said...

Barndomens minnen etsar sig fast och är oförglömliga. Får de hjälp på traven av foton kan man ofta gå rakt in i minnesbilden.

ormbunke said...

Så bra idé att scanna gamla foton. Får nog ta och börja med det en dag. Ha de gott.

Marit Johansson said...

Vilket vackert ställe, du har verkligen tagit reda på fakta om den gården, spännande.
Roligt att läsa om dina barndomsminnen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...